Menu

Péntek: az én napom

 

2016-07-04 10:09:46

 

A remek fotóssal, Szalai Györggyel a Múzeumok Éjszakáján megállapítottuk, ha programkavalkád van, bizony, szomorú kötelesség szelektálni. Az elmélet kiegészült azzal a gyakorlati tapasztalással is a ZagyvaParty Fesztivál második napján, hogy tudni kell megérkezni is: a kultúrabarátnak is illik jól időzíteni, mint a beadásra váró egyszeri középhátvédnek.


Épp beestem a berényi színjátékosok Münchausen-előadására, és milyen jól tettem! Kormos Lászlóék az évek alatt elérték, hogy az aktuális bemutatójukat nagy várakozás előzze meg. Így volt ez idén is: sokan voltunk a fesztivál talán leghangulatosabb terénél, a Katlan Színpadnál. A hagyományőrző egylettel közösen színpadra állított Zacc, Imádok élni és az Élet a Morgóban című darabokból már jól ismert színjátszók most sem okoztak csalódást, remek karakter volt Lord Kekectől Szerjózsáig mindenki, úgy a távolba nézős jelenetben, mint a futóversenyesben vagy akár a kiskacsáknak technikailag bravúros színpadra varázslásában is. A kopottas-keserédes cirkuszi-mutatványos világ rokonszenves figuráit vásári komédia keretében megannyi geggel szellemesen elénk hozók záró dalukban arról énekeltek, a teremtő képzelet (olykor csipetnyi Münchausen-lét) nélkül mennyivel szegényebbek lennénk – a vastaps is igazolta: nagyon, de nagyon igazuk van.

 

alt

Fotógaléria a Facebookon




Hideg védőitalnak megágyazó kenyérlángosom után vettem az irányt az egyik kedvenc Kossuth rádiós műsoromat, a Metró Klubtól a Szigetig adását egy hónapig „kibérlő” Syrius Legacy nagyszínpadi produkciója felé. Bár a legendás Syrius, amelynek örökségét a fiatal dzsesszisták továbbviszik, Az ördög álarcosbáljával vált elismertté, fentről, de nem az ördögtől kaptak nem keveset a péntek este hősei. Benkő Ákos parádésan cáfolta azt a (valószínűleg hamis) tételt, amely szerint az éneklő dobos maximum kettőnégyet üt. Annyi fűszerrel püfölte a dobokat a rendezői jobbon, amennyi szerintem még a vasárnapi főzőversenyen indulók egyikénél-másikánál sem volt. Frappánsan találkozott a hetvenes évek zenei világa 2016-tal, számomra talán a legkifejezőbben a „Ne sírjatok, lányok”-ban, amelyben a már csak karcos bakelitekről megidézhető atmoszféra kapott új minőséget a virtuóz dzsesszisták játékában.


Aztán a Sziget Bisztróba mentem táncolni, ahol Tímár Viktor hegedűje, Antal Tibor gardonja, a gyimesfelsőloki táncosok segítőkészsége és berényiek lelkesedése igazán remek mini táncházat eredményezett a kockás abroszok és a kisasztalok környékén. A lelkünket is megnyugtathattuk egy kicsit a fesztivállátogatás/kánikula miatt elmaradt napi testedzés kapcsán, és „edzhettünk” is egy kicsit a szombat esti tűztáncra. 


Berki Tamás és Sárik Péter bőgőssel, dobossal kiegészült kvartettje zárta az élőzenés koncertek során a huszonnegyedikei kánikulában. A Bika jegyében született Berki nem sebzett jószágként, hanem bölcs bölényként keverte a bluest és a latin zenét a dzsesszel. Számos vele egykorú, durcás kisfiúként, sértett ikonként viselkedő rocker kortársával ellentétben szelíd szavú dalnokként állt a színpadon. A maga egyszerűségében hibátlan pillanat volt például az, amikor a Mindenki című dalban énekelte: „Érdemes volt játszani, játszani, játszani…” Biztos vagyok benne, hogy sokan gondolták hazafelé ballagva: nem is olyan rossz világ az, ahol egy hetvenéves színes sapkás úr ringatja álomba az aludni készülőt.


Nem kicsit volt értékes számomra a ZagyvaParty Fesztivál második napja: volt benne színház, dzsessz, népzene és néptánc. Jó időben voltam jó helyen, és ezt nagyon nem bántam.


P.T.

 

Info for bonus Review William Hill here.

Oldalaink minél magasabb színvonalú működésének biztosítása és a felhasználói élmény növelése érdekében az oldalainkon sütiket („cookie”) használunk.
További információ Tovább Elutasít