Menu

Rendkívüli ülést tartott Jászberény képviselő-testülete

 2011-05-25 14:55:38

 

Rendkívüli ülésen tárgyalta szerdán 15 órától Jászberény Város Képviselő-testülete az önkormányzati fenntartású iskolák és szociális otthonok megyei, illetve társulási kézbe történő átadási szándékának megerősítését. Az ülést honlapunk online közvetítette.

 

A testület teljes létszámban jelen volt, és elfogadta a napirendet, csak dr. Magyar Levente szavazott nemmel.

 

A képviselők elsőként a Liska József Erősáramú Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium fenntartói jogának a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat részére történő átadásáról tárgyaltak.

 

A Liska SZKI átadása
 

Jászberény Város Önkormányzatának Képviselő-testülete tavaly decemberben, kinyilvánította azon szándékát, mely szerint a Liska József Erősáramú Szakközépiskola Gimnázium és Kollégium – Jászberény, Rákóczi út. 13-15 szám működtetését a jövőben nem vállalja. Ugyanezen önkormányzati határozat meghatározta, hogy a képviselő-testület a Liska SZKI-t átadja a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzatnak.

 

A döntést követően megkezdődtek a tárgyalások a megyei önkormányzattal. Utóbbi szakembereinek bevonásával megtörtént az intézmény átvilágítása és az átvilágítás alapján elkészült egy megállapodás tervezet.
 

Az előterjesztő Szabó Tamás polgármester szerint Jászberény Város Önkormányzata egy nem kötelező feladatot ad át a megyének. Jászberény az eljárás során betartotta a fenntartói jog átadásának szabályait, lefolytatta a jogszabályok által előírt véleményezési eljárást. Az új fenntartó az oktatási-nevelési szolgáltatásról továbbra is megfelelő színvonalon gondoskodik oly módon, hogy annak igénybevétele a gyermeknek, tanulónak, szülőnek nem jelent aránytalan terhet.
 

altA Liska SzKI fenntartói jogának átadása a feladatellátást szolgáló ingatlan térítésmentes használatba adásával történik 2011. augusztus 31-i hatállyal a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat számára.
 

A Liska SZKI 2011. évi működtetésének önkormányzati kiegészítő támogatása a költségvetés tervezete szerint 82.203,- eFt. Ezzel jelentősen csökkenthető a város működési kiadása, illetve a megtakarítás bizonyos részét az oktatás hatékonyságának javítására, az épület elodázhatatlan felújításainak, karbantartásának finanszírozására lehet visszaforgatni.
 

Egyidejűleg a képviselő-testület térítésmentesen a megyei önkormányzat tulajdonába adja az átadás időpontjában az intézmény használatában lévő, átadandó feladathoz szükséges ingó vagyontárgyakat, amelyeket a megyei önkormányzat kizárólagosan az intézmény használatába ad.
 

A megállapodás a közoktatási, nevelési feladatok ellátására 2011. augusztus 31. napjától a települési önkormányzat megbízatásáig jön létre.

 

Juhász Dániel ehhez benyújtott 2 módosító indítványát az előterjesztő Szabó Tamás befogadta. Az utolsó pillanatban érkezett módosító indítványok szerint az átadó mint tulajdonos kötelezettsége a rendkívüli javítások és helyreállítások költségének viselése, míg az átvevő viseli a rendes karbantartás költségeit. A használattal összefüggő, és azzal arányos fenntartási költségek  - közüzemi díjak - viselését az átvevő vállalja. A polgármester elmondta, a meghozandó döntésnek hosszú előélete van, sorozatos tárgyalások és egyeztetések eredménye. Tisztában van azzal, hogy a döntések érzelmeket gerjesztenek, de racionálisak és szükségesek. Úgy gondolják a képviselők, hogy ezeknek az érzelmeknek egy határon túl nem szabad engedni. Továbbra is meg van győződve róla, tette hozzá a polgármester, hogy az előterjesztésekben benne foglalt szándék sem az alakuló önkormányzati törvény, sem a készülő országos oktatási koncepciónak nem mond ellent.

 

- Összességében azt gondolom, hogy merőben újdonság jellege van az előterjesztésnek, még akkoris, ha mindig lesznek érdeksérelmek ezen a téren, azt kell mondanom a város érdekének legmegfelelőbb utat választottuk - fogalmazta meg a polgármester.

15.10

 

Dr. Magyar Levente a humán erőforrás bizottságban nemmel szavazott az előterjesztésre. Véleményét az ülésen is kifejtette. Elmondta, számára megdöbbentő, hogy a döntéshozók nem érzik át, hogy mit jelent egy iskola számára a fenntartóváltás. Majd hozzátette, reméli, hogy az új fenntartó talán majd empatikusabban fog hozzáállni a kapott intézményhez, és pozitív eredménye lesz a döntés meghozatalának.

 

Hajnal-Nagy Gábor a pénzügyi és tulajdonosi bizottság elnöke elmondta még Magyar Levente polgármestersége idején felmerült egyes intézmények átadása, ez azóta sem történt meg, és ha végignézik az elmúlt évek költségvetését, kiderül, hogy a város erején felül vállalta a működési költségek finanszírozását. Többet kell fejlesztésre fordítanunk, és ezt csak a működési költségek lefaragásával tehetjük meg - mondta a bizottsági elnök.

 

Budai Lóránt képviselő arra vonatkozóan tett fel kérdést, hogy az önkormányzat fogja-e vállalni a felelősséget, ha az intézmények átadása negatív következményekkel jár? Szabó Tamás polgármester igennel válaszolt.

 

Gedei József arra volt kiváncsi, melyek a pro és kontra érvek, melyek az előterjesztést alátámasztják, és mi indokolja egyes iskolák megtartását és a többi átadását? A polgármester írásban ígért választ.

 

alt

 

Baráth László képviselő az anyagiak iránt érdeklődött. Mekkora értéket képviselnek az átadott intézmények? Másik kérdésében arra volt kíváncsi, miért a város egyik legjobb középiskoláját adják át a megyének, és miért nem azt, amelyiknek a szinten tartása is kihívást jelent. Az átadásra váró ingó vagyon összegéről Kiss József gazdasági osztályvezető tudott válaszolni. Ez 120 - 200 millió forint körüli értéket jelent az ingatlan vagyont nem adják át, azokra csak használatba vételi jogot kap az új fenntartó. Hogy miért pont a Liska átadását választották, arra azt mondta a polgármester, hogy "két eladólány közül a szebbet meg az ígéretesebbnek tűnőt hamarabb elviszik a jelentkezők". Ebben az iskolában benne van az a potenciál, hogy átvészelje az átalakulást, és ugyanazt a minőségi oktatást tudja biztosítani, mint eddig.

 

Magyar Levente arra kérdezett rá, miért nem adták át az intézményeket az elmúlt négy évben, hiszen lett volna rá lehetőségük akkor is. Majd elmondta, fiskális szemléletből feláldozni a polgármester általemlített "szépséget" nem feltétlenül előnyös lépés. Emellett hiányolta az átadásokról folytatott közös képviselői konzultációt.

 

Budai Lóránt elmondta, több megyei önkormányzat is csődközeli helyzetben van. A JNSZ megyei ugyan még nincs, de jelenleg nem lehet tudni, mennyire jelent biztonságos jövőt az új fenntartó az iskolák számára.

 

15.35

 

Juhász Dániel felhívta a képviselők figyelmét, hogy nem az iskolák temetésére jöttek össze, hiszen azok a városban maradnak, ugyanazok a tanárok fogják ott tanítani ugyanazokat a gyerekeket, és továbbra is hozni fogják a jó eredményeket. Ha bármi negatív tendenciát lát majd a testület, akkor be fog avatkozni.

 

Gedei József vehemens javaslata költséghatékonyság címén az volt, hogy szüntessék be a polgármesteri kabinetet, ami szerinte legalább 100 millió forintjába kerül a városnak évente. Véleménye szerint a megye a Jász Múzeum fenntartásához hasonlóan éheztetni fogja az iskolákat és nem fog hozzájárulni a fejlesztésekhez.

 

Szentesi Mihály elmondta, meg fogja szavazni az átadást, egyrészt mert a szakképző intézmények között Jászberényben soha nem volt szakmai együttműködés, a másik ok pedig az, hogy nem is látta ennek jövőbeni lehetőségét sem. De felhívta a figyelmet a másként gondolkodók igazságára is, hiszen a ma előnyösnek tűnő döntés nem biztos, hogy holnap is előnyös lesz. Arra kérte a testületet, hogy amennyiben szükséges lesz, legyen ereje felülvizsgálni a döntést, hiszen sok intézményt (Ajka, Szentes) most vesznek vissza a települések a megyei önkormányzatok anyagi gondjai miatt.

 

16.00

 

Szabó Tamás több kérdésre válaszolva elmondta, a képviselők pontosan tisztában vannak azzal, mit jelent a dolgozók számára a fenntartóváltás. Az iskolák összevonásának kérdésében nem három ember tárgyalt, hanem széles körben zajlott a vita, ennek eredményeként derült ki az, hogy az összevonás a lehető legrosszabb út. A megyei önkormányzatok becsődölése sok helyen tény, Jász-Nagykun-Szolnok megyében nem az. A kabinet finanszírozását érintve cáfolta a 100 milliós nagyságrendet, és kiállt amellett, hogy a kabinetben komoly szakmai munka folyik.

 

A testület az előterjesztést 5 nem szavazattal elfogadta. A négy ellenzéki képviselő mellett Baranyi László szavazott nemmel.

 

16.05

 

A Jászsági Többcélú Társulás fenntartásában működő közös igazgatású közoktatási intézmény keretein belül biztosított alapfokú oktatás-, nevelés feladatellátásához 2011/2012-es tanévtől történő csatlakozásra címet viselő előterjesztés tárgyalásával folytatódott az ülés.


Csatlakozás a Jászsági Többcélú Társulás alapfokú oktatási rendszeréhez
 

Jászberény Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadta, hogy az általános iskolai oktatást a 2011/2012-es tanévtől a Jászsági Többcélú Társulás fenntartásában működő közös igazgatású közoktatási intézmény keretein belül biztosítja. Ennek érdekében a képviselő-testület a Belvárosi Általános Iskola és a Gróf Apponyi Albert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény fenntartói jogát átadja a 2011/2012-es tanévtől a Jászsági Többcélú Társulásnak mint jogutód fenntartónak, 2011. augusztus elsejei fordulónappal.
 

A fenntartói döntés eredményeként, ha a Jászsági Többcélú Társulás lesz a fenntartó, a bejáró gyermekek, tanulók után járó normatívát szintén a feladatellátás kapcsán hívják le, amely egyfelől jelentős mértékben javíthatja a jászberényi gyermekek oktatásának feltételeit, másfelől mérsékelheti az önkormányzat hozzájárulását olyan módon, hogy az gyakorlatilag semmilyen hátránnyal nem jár sem az intézmény, sem az önkormányzat számára.
 

Megállapítható, hogy az intézmény stabilitása, valamint Jászberény belépése ezen társulási feladatellátásba indokolttá teszi azt, hogy a Jászsági Közoktatási Intézmény székhelye Jászberény legyen, és 2011. augusztus 1. napjával a Bajcsy-Zsilinszky út 1. sz. alatti ingatlan az intézmény székhelyeként legyen megjelölve.


A közös igazgatású közoktatási intézmény működtetéséről és finanszírozásáról szóló megállapodást az alapfokú közoktatási, nevelési feladatok ellátására 2011. augusztus 1. napjától határozatlan időre szólóan jön létre.
 

A közoktatási feladat ellátása érdekében az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokat  - Bajcsy-Zsilinszky út 1. (Gróf Apponyi Albert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény); a Bercsényi u. 9-13. (Belvárosi Általános Iskola); a Lehel vezér tér 6. (Belvárosi Általános Iskola); a Petőfi S. u. 3. (Belvárosi Általános Iskola) - 2011. augusztus 1-től a Jászsági Többcélú Társulás fenntartásában működő közös igazgatású közoktatási intézmény mint önálló jogi személy részére biztosítja.
 

Budai Lóránt utalva a döntést megelőző "vitákra", többek között a Belvárosi Általános Iskola igazgatójának személye körüli döntésképtelenségre, feltette a kérdést: "Meddig akarják még hülyének nézni az embereket?"  Szabó Tamás válaszában elutasította, hogy bárkit, bármikor hülyének néztek volna a városban.

 

Budai Lóránt elmondta, olvasta a szakmai anyagokat, és talált is néhány pontot, ami indokolhatja az átadást, ugyanakkor sokkal hangsúlyozottabbnak látja, hogy a pedagógusok nem érzik biztonságban állásukat, és a tervek mellőzik a tanárok mellett a szülők és a gyerekek szempontjait. Majd idézte az oktatási fórumon elhangzott mondatot: "átveszünk mindenkit, aki belefér a keretbe".

 

Magyar Levente emlékeztetett arra, az egykori igazatóválasztás körüli döntési nehézség valós motivációja is az volt, hogy minek nevezzen ki az önkormányzat egy évre valakit, ha azt követően más lesz a fenntartó? Hozzátette, a pedagógusokat nem fenyegetni kellene azzal, hogy rosszabb is várható, az átadás következményeinél, inkább meg kellene várni a felsőbb szinten meghozott oktatást érintő döntéseket, hogy annak fényében tudjon igazodni a város az átalakuláshoz.

 

16.35

 

- Látható, hogy az oktatás vesztes ebben a financiális helyzetben - fogalmazott Gedei József, majd hozzátette, véleménye szerint ezzel a döntéssel csak egy újabb mélyütést visznek be az egyébként is nehézségekkel közdő helyi oktatásnak. Végezetül elmondta, mivel a város zöme nem ért egyet a döntéssel és nem hallott a képviselőtársaktól racionális érveket, nem tudja támogatni az előterjesztést.

 

Juhász Dániel véleménye szerint nem szerencsés azzal riogatni, hogy pedagógus álláshelyek szűnnek meg az átadás nyomán, hiszen valószínű, hogy az átadás mellőzésével még több pedagógust kellene elbocsátani a működtetés biztosítása érdekében.

 

alt

 

Szabó Tamás kifejtette, nem állt szándékában fenyegetni a pedagógusokat, pusztán a változások mértékét kívánta érzékeltetni. A fenntartóváltáshoz képest ugyanis jóval nagyobb léptékű változások várhatóak országos szinten az oktatás terén.

 

16.00

 

A vita során személyes érintettség okán megtett felszólalások után 10 igen és öt nem szavazattal elfogadták az előterjesztést. Az ötödik nem ezúttal Szentesi Mihály képviselőtől érkezett.

 

A városnál marad az eltérő tantervű iskola


A képviselő-testület karácsony előtti ülésén döntött a Klapka György Szakközép-és Szakiskola, Általános Iskola és Speciális Szakiskola feladatellátási körébe tartozó, a többi tanulóval együtt nem foglalkoztatható fogyatékos gyerekek oktatását, nevelését, gondozását biztosító intézményi működtetéséről. Akkor a testület kinyilvánította szándékát, hogy ezt a feladatot a jövőben nem vállalja, és rendelkezett arról is, hogy ezért ezt az oktatást átadja a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzatnak. Ez a mostani döntés a bővebb határozat utóbbi két elemének visszavonását jelenti, magyarul marad a városnál az eltérő.


Az előterjesztő indoklásul elmondta, hogy az átvevő által jogszerűen megfogalmazott, az elmúlt években elmaradt beruházások, felújítások pótlását célzó igény (akadálymentesítés, energiaracionalizálás, stb.) rövid határidőn belüli teljesítése aránytalanul nagy terhet róna városunk költségvetésére. Kifejtette, hogy az intézmény mellett működő alapítványához köthető, a mindennapos működést szolgáló eszközök átadással kapcsolatos tulajdonjogi problémáknak a tisztázása a rendelkezésre álló időben megnyugtató módon nem oldható meg.


A polgármester úgy vélte, hogy elfogadható az a szakmai megállapítás, miszerint a szakképző tevékenységet célszerű továbbra is a Klapka iskola keretein belül működtetni. Végezetül megemlítette, hogy az előkészületek alatt megnyilvánuló részben civil, részben más települési önkormányzati együttműködési aktivitás kiegészítő finanszírozási forrásbevonás lehetőségét teremtheti meg. Érvényesítése a változatlan fenntartói szerep reálisabb lehetőségét biztosítja.

 

Budai Lóránt kifejtette legmélyebb tiszteletét az iskola dolgozói iránt, hogy az elmúlt szűk félévben állták a sarat az átadás és a visszatáncolás körüli kétséges helyzetben. Magyar Levente kifejtette, ez az iskola végképp nem érdemelte meg az utóbbi hónapokban az önkormányzat részéről mutatott elbánást. Majd feltette a kérdést, hol van ilyen kérdések tárgyalása során a kisebbségi önkormányzat véleménye? Miért nem szólt hozzá egyszer sem az eltérő tantervű iskola körüli vitákhoz a kisebbségi önkormányzat vezetője?

 

Gedei József véleménye szerint az utóbbi pár hónap eseményei ezen a téren megingatták az önkormányzat, a testület szavahihetőségét, majd rákérdezett, hogy az intézmény jövője szempontjából mi a város célkitűzése?

 

Juhász Dániel feltette a költői kérdést vajon hányan teszik majd meg újra azokat a felajánásokat, melyekre ígéretek születtek, amíg az iskola fenntartója kérdéses volt. Hozzátette sokat elmond a korábbi testületek hozzáállásáról, hogy a város úgy működteti az eltérő tantervű iskolát, hogy az nincs akadálymentesítve. Szabó Tamás felhívta a figyelmet arra, egyértelmű és világos, hogy téves volt az ellenvéleményen lévők azon kommmunikációja, hogy decemberben végleges döntés született az iskola átadásáról.

 

Az előterjesztést 15 igen szavazattal elfogadta a testület, majd a polgármester szünetet rendelt el.

 

17.35

 

A megyének átadandó intézmények felújításáról


Jászberény Város Önkormányzata több önkormányzati intézmény működtetését nem vállalja jövőben, s a megyei önkormányzat részére átadja. A döntést követően sor került a megyei önkormányzat szakemberei által az intézmények bejárására, illetve átvilágítására. A megyei önkormányzat az intézmények átvétele előtt a szükségesnek ítélt karbantartási-javítási munkák elvégzését kérte.


Az átvilágítási jegyzőkönyvekben szereplő karbantartási munkák minél költséghatékonyabb elvégzése céljából a Városi Kincstár feladatul kapta, hogy szabad kapacitása terhére ütemezve segítse az érintett intézményeket a karbantartási, felújítási feladatok végrehajtásában.


A Kincstár ütemtervet dolgozott ki a szükséges munkálatok elvégzésére vonatkozóan. Jelenlegi kapacitásukat figyelembe véve a Liska József Erősáramú Szakközépiskola és a Jászladányi Idősek Otthona intézményekben tudják elvégezni az ütemtervben megjelölt feladatokat.


A munkálatokhoz szükséges anyagokat az érintett intézményeknek kell biztosítani. Az ütemterv végrehajtása érdekében a Kincstár vezetője a képviselők hozzájárulását kérte ahhoz, hogy a szükséges karbantartási és felújítási munkálatokat külön díjazás nélkül elvégezhesse.

 

Az előterjesztést 15 igennel elfogadták a képviselők.

 

A Jászberény város távhő tanulmányának elfogadására és Jászberény Város Önkormányzata által tervezett távhő rendszer kialakítására című előterjesztés tárgyalásával folytatódott az ülés.

 

Távfűtéses rendszer létesülhet Jászberényben
 

Elkészült Jászberény város távhő koncepciója, melyben megvizsgálták, hogy technikailag lehetséges-e és gazdaságilag érdemes-e megvalósítani a távfűtést Jászberényben. A vizsgálat  megállapítása szerint mind városüzemeltetési, gazdasági, és környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve lehetséges és indokolt a távfűtés megvalósítása és működtetése.
 

Az önkormányzat elsőrendű gazdasági érdeke, hogy intézményeinek, gazdasági társaságainak és a város hőellátását lehetőleg minél kisebb környezeti terhelés mellett, minél alacsonyabb költséggel biztosítsa.
 

A távhőellátó rendszer teljes kiépítésével többek között a városi strand területén lévő termál kutunkból kitermelt víz energetikai hasznosításával, biomassza tüzelés külvárosi részen történő megvalósításával, és a Kórházban működő kapcsolt energiatermelés előnyeinek kihasználása révén, jelentősen csökkenhet gázfelhasználásunk és CO2 kibocsátásunk.
 

A tanulmány szerint a távhőre csatlakozó intézményeinknél, társaságainknál az első ütem megvalósítása után mintegy 30 M Ft-tal csökkenhet az éves költségszint a jelenlegi hőellátási költségekhez képest, és ez a gázköltség emelkedésével együtt növekedne, azaz a megtakarítás %-os mértéke gyakorlatilag állandósulhat.
 

További előnyként jelentkezne, hogy a távhő ellátó rendszer kiépítése esetén a következő években mentesülhet önkormányzatunk egy 30-40 M Ft összegű, hosszútávon pedig további 50-60 M Ft nagyságrendű felújítási kiadástól, amelynek terhével egyéb esetben mindenképpen számolni kellene.
 

A megvalósítani tervezett rendszer biztosítaná, hogy a hőellátással rendelkező intézményi, gazdasági társasági, vagy lakossági fogyasztók ráfordítás nélkül, a hőellátással nem rendelkező, de arra csatlakozni szándékozó fogyasztók pedig az egyedi hőellátás kiépítésének, illetőleg a távhőrendszerre való rácsatlakoztatásnak a költségeivel azonos, egyszeri összeg befizetése fejében a saját, gázárral indexált önköltségi hőáruknál (5-25%-kal), olcsóbban vehessék igénybe a távhőszolgáltatást.
 

A távfűtési rendszer három hőtermelői centrummal rendelkezne. Az egyik a termálkúthoz telepített hőszivattyús, a másik a kórházi gázmotoros, a harmadik a külvárosi részen telepítendő biomassza kazános hőtermelő egység lenne. Ebből a második (a kórházi gázmotoros) a Berény-med Kft. tulajdonaként már elkészült és beüzemelésre került. Ezt célszerű kihasználni, hiszen akkor kiépíteni már csak a másik kettőt kell.
 

A termelt hő fogyasztókhoz való eljuttatására szolgáló távvezeték hálózat két ütemben épülhetne ki. A hőszivattyús projekthez kapcsolódva épülne meg az I. ütem (még ebben az évben), a második ütem a biomassza kazán telepítésével egy időben. Mindkét ütem a távhőszolgáltatási engedéllyel rendelkező vállalkozás beruházásában, KEOP pályázat beadását követően, 50%-os támogatottság mellett valósulhatna meg.
 

Az I. ütem a hőszivattyús hőtermelő centrum létesítésével együtt, optimális esetben már az őszi fűtési szezonra elkészülhetne. Várható beruházási költsége nettó 140-150 MFt. Az I. ütem a pályázat eredményétől függetlenül megvalósítani tervezett a 2012/2013-as fűtési szezon megkezdéséig, a műszaki tartalom pontos meghatározása mellett.
 

A távhőrendszer kialakítását és üzemeltetését célszerűbb lenne nem önkormányzati tulajdonú - azaz külső - vállalkozásra bízni. Ez esetben nincs szükség közbeszerzési eljárások lebonyolítására, hosszas előkészítésre, és a beruházás költsége teljes egészében a vállalkozóra terhelhető.
 

Hatékonyság szempontjából célszerű, hogy a városban referenciával rendelkező, és a leendő hőtermelői rendszer egyik kiemelt bázisát jelenleg is üzemeltető Berénymed Kft-t kérjük fel a feladat mielőbbi ellátására, és a szükséges engedélyek beszerzésére. A társasággal folytatott egyeztetések során fogadókészség mutatkozik a szolgáltatás biztosítására és a kapcsolódó beruházás megvalósítására.
 

A nevezett vállalkozás a feltételek egy részét egy korábbi gázmotor beruházás alkalmával megteremtette, tehát a kapacitások nagy részét kiépítette, és a kórházban történő minőségi szolgáltatásával megszerezte a fenntartó bizalmát a feladat megvalósításához.
 

Tekintettel arra, hogy a Berény-med Kft kötelezettséget vállal a beruházás teljes fedezetének biztosítására, a távhőfejlesztést költségvetési források nélkül lehet megvalósítani.
 

Fontos, hogy a társaság szolgáltatási időtartama kizárólag addig szól, ameddig a jogszabályok szerint szükséges engedéllyel rendelkezik és a vállalt költségszinten – azaz megtakarítást biztosítva – szolgáltatja a hőt a fogyasztóknak.
 

 18.00

Juhász Dániel elmondta, a cél az, hogy energiatakarékos utakat keressenek a város számára a melegvíz szolgáltatás és fűtés biztosításra, mivel a jelenleg használt rendszerek elavultak és ebből fakadóan drágák is. A megújúló energiaforrások alkalmazásával, egy új távhőrendszer működtetésével több tízmillió forintot tudna megtakarítani az önkormányzat.

 

Az önkormányzat megkereste a Berény-med Kft.-t, amely szándéknyilatkozatot tett a rendszer működtetésére, a cég alkalmas arra, hogy az első ütem kiépítését megfelelő színvonalon elvégezze. Tamás Zoltán a városfejlesztési bizottság elnöke elmondta, hogy a bizottság elfogadta ugyan a tervet, de csak mint előzetes anyagot, amely kevés konkrét számot tartalmaz, inkább csak becslésekkel operál. 
 

Gedei József arra kérdezett rá összevonható-e a kiépítendő rendszer a város geotermikus lehetőségeivel és a tanulmány a geotermikus energia felhasználásának lehetőségeivel?

 

A Berény-med Kft. ülésen is jelen lévő ügyvezetője, dr. Zselev János referenciákkal tudott szolgálni a testületnek, és elmondta, vannak terveik és javaslataik arra nézve, hogy mennyit lehet spórolni a rendszer működtetésével, de ezek a jelenlegi árakhoz igazodnak, a jövőbeni árakhoz nem lehet viszonyítani. Több képviselő is kérte, hogy első olvasatban tárgyalják az előterjesztést, mivel annak konkrétumai, biztosítékai nem tisztázottak.

 

Dr. Gotdiener Lajos főjegyző elmondta, a jelenlegi döntéssel még nem hoznak végleges határozatot, hiszen nagyon sok nyitott kérdés van még a szerződés aláírásáig. Gedei képviselő jogi kérdésére, hogy mennyi lehetőségünk van jogi következmények nélkül visszatáncolni, ha valamilyen probléma merül fel a város és a cég között, a jegyző elmondta, a következő lépések megtételekor bármilyen nemleges válasz megállítja az együttműködést a cég és a város között. Indulásakor az együttműködésben való részvétel nem jár semmilyen esetleg hátrányos jogi vagy egyéb következménnyel a város számára.

 

A testület 8 igen és 7 tartózkodás mellett elfogadta az előterjesztést.

 

18.40

 

Felkészülés a közlekedési beruházásokra



Utolsó döntésével a város képviselő-testülete 15 igennel támogatta a „Közlekedési Operatív Program keretében meghirdetett kiemelt projektek javaslatok támogatására” tárgyú pályázaton történő részvételt.
 

Jelen döntés a kivitelezési és előkészítési projektekre vonatkozik. Jászberény esetében lehetőséget biztosít megvalósíthatósági tanulmány készítésére. További előkészítésre (engedélyezési terv, kiviteli terv, stb.) is igényelhető támogatás, mely az előírt Kormány határozatokban nevesítésre nem került.
 

A Közlekedési Operatív Program pályázat 4. prioritása lehetőséget nyújthat a 2011-2014. évi gazdasági programunkban nevesített – Intermodális közösségi közlekedési csomópont létrehozása és a buszpályaudvar megújítása – projektötlet megvalósításához.
 

 

Halász - Rédei - Sárközi

Info for bonus Review William Hill here.

Oldalaink minél magasabb színvonalú működésének biztosítása és a felhasználói élmény növelése érdekében az oldalainkon sütiket („cookie”) használunk.
További információ Tovább Elutasít